- Elk jaar worden de Effies uitgereikt aan bedrijven die de meest effectieve reclamecampagnes van het afgelopen jaar bedachten.
- Dit jaar gingen er drie bedrijven met gouden Effies, vier bedrijven met zilveren Effies en 6 bedrijven met bronzen Effies aan de haal, zo meldt Adformatie.
- Volgens de organisatie laten de Effies vooral zien dat marketing ook impact kan hebben op organisatie en maatschappij.
- Lees ook: Deze 20 multinationals zijn de grootste adverteerders op het geplaagde Twitter, dat 90% van zijn inkomsten uit reclame haalt
Dinsdagavond werden in Theater Amsterdam de jaarlijkse Effies uitgereikt, een prijs voor de meest effectieve reclamecampagnes van Nederland. Dit jaar werden er in totaal 14 verdeeld, vorig jaar waren dat er nog 13.
De hoogste prijzen, de gouden Effies, gingen dit jaar naar naar de Hartstichting, Lay’s en Skoda die met hun campagnes volgens de vakjury ongekend bereik en een flinke stijging in merkwaarde wisten te behalen. In sommige gevallen was er zelfs op cultureel niveau een verandering merkbaar in de samenleving.
Wat de impact van de drie winnaars precies is, ploos Adformatie uit. Het platform voor marketing en reclame nam de drie winnaars onder de loep en behandelde ook de ontvangers van de zilveren en bronzen Effies.